Trastorns de l'espectre autista (TEA) (presentació)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Trastorns de l'espectre autista (TEA) (presentació)

DSpace Repository

Trastorns de l'espectre autista (TEA) (presentació)

Show simple item record

dc.contributor.author Dualde Beltrán, Fernando
dc.date.accessioned 2019-09-16T06:45:45Z
dc.date.available 2019-09-16T06:45:45Z
dc.date.issued 2019 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/71498
dc.description Material docente programado mediante la ayuda del Servei de Política Lingüística. es_ES
dc.description.abstract Els trastorns de l'espectre autista (TEA) són, sens dubte, un dels grups nosològics que comporten major patiment en la infància tant per a aquells que pateixen aquesta condi-ció com per als que els acompanyen (pares, família, cuidadors...). Els TEA són un grup d'entitats cròniques que debuten abans dels 3 anys, encara que es pensa que, en molts casos, l'afectació és present en el naixement o, fins i tot, en el període fetal. Encara que alguns infants en tenen indicis en els primers mesos de vida, en altres casos no es mostren fins als 24 mesos d'edat. De fet, de vegades el desenvolupament sembla normal fins als 18 – 24 mesos per a, llavors, deixar d'adquirir noves competències i perdre les que ja s’havien adquirit. Cada vegada més estudis plantegen que les persones que tenen TEA interactuen, es co-muniquen, aprenen i es comporten de manera diferent a les persones que no en tenen. De vegades sembla que no hi ha cap diferència, mentre que en altres casos poden mostrar tant un funcionament "d’alt nivell" en àrees específiques com també una necessitat constant de su-port en tots els àmbits de funcionament al llarg de la vida. Algunes persones que no pateixen un TEA poden presentar alguns dels símptomes del trastorn. es_ES
dc.language.iso ca es_ES
dc.relation.isversionof https://hdl.handle.net/10550/71384 es_ES
dc.subject desenvolupament infantil es_ES
dc.subject autisme es_ES
dc.subject tea es_ES
dc.title Trastorns de l'espectre autista (TEA) (presentació) es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS MÉDICAS es_ES
dc.type.interactivitytype mixed es_ES
dc.type.learningresourcetype slide es_ES
dc.type.interactivitylevel medium es_ES
dc.description.abstractenglish Autism spectrum Disorders (ASD) are, without doubt, one of the nosological groups that cause the greatest suffering in childhood both for those who are affected with this condition and for those who accompany them (parents, family, caregivers, etc.). ASD is a group of chronic conditions with onset before the age of three. However, it is believed that in many cases affectation is present at birth or even in the foetal period. Alt-hough some children have signs in the first few months of life, others do not become manifest until 24 months of age. In fact, development sometimes appears to be normal until the chil-dren are aged 18-24 months, when they stop acquiring new skills and lose those they have already acquired. Many studies have shown that people with ASD interact, communicate, learn and be-have differently from others. Sometimes, however, there appears to be no difference, and sometimes children with ASD show both a ‘high level’ of functioning in specific areas and a constant need for support in all areas of functioning throughout their lives. Moreover, some people who do not suffer from ASD may also present several symptoms of the disorder. es_ES

View       (1.704Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics