A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students

DSpace Repository

A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students

Show simple item record

dc.contributor.author Gómez Devís, María Begoña
dc.date.accessioned 2019-09-09T11:47:05Z
dc.date.available 2019-09-09T11:47:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/71409
dc.description.abstract This contribution deals with the study of the available vocabulary of students attending first year of Primary School (6-7 years old) in Valencia. The vocabulary repertoires studied here come from some oral researches done to 55 students and aim at the centre of interest 'Animals'. The purpose of thiscontribution has two poles: on the one hand, it tries to address the configuration of the analysed vocabulary availability inventories, applying another instrument of analysis, DispoGrafo, which is able to show in greater detail some essential aspects, such as the type of associations activated by children in the selected centre of interest, the vocabulary units incorporated and the formation of semantic categories and subcategories. And, on the other hand, it tries to show a new reality in the range of vocabulary availability which allows to investigate on methodological questions and on analysis of results in oral repertoires, as well as the study of significant features in the configuration of the available vocabulary at an early age. La presente contribución atiende al estudio del léxico disponible generado en encuestas orales de 55 escolares de primer curso (6-7 años) de Educación Primaria de Valencia en el centro de interés 'Animales'.El propósito de esta contribución tiene dos polos, de un lado, abordar la configuración del corpus de léxico disponible aplicando otro instrumento de análisis, DispoGrafo, capaz de mostrar con gran detalle aspectos tan esenciales como el tipo y cantidad de asociaciones activadas entre las unidades actualizadas junto a la conformación de categorías y subcategorías semánticas en distintas áreas nocionales. En el otro, presentar en el marco de la disponibilidad léxica una nueva realidad que permita investigar cuestiones metodológicas y análisis de resultados en los repertorios orales, así como el estudiode posibles rasgos significativos en la configuración del léxico disponible en edades tempranas.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Ogigia. Revista electrónica de estudios hispánicos, 2019, vol. 25, num. 1, p. 165-183
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source Gómez Devís, María Begoña 2019 A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students Ogigia. Revista electrónica de estudios hispánicos 25 1 165 183
dc.subject Semàntica
dc.subject Psicolingüística
dc.title A propósito de las redes semánticas en el léxico disponible de escolares de primero de Educación Primaria. In relation to semantic networks in the available vocabulary of primary education students
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated 2019-09-09T11:47:05Z
dc.identifier.doi https://doi.org/10.24197/ogigia.25.2019
dc.identifier.idgrec 134009

View       (603.2Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics