Una tipología de casos para enseñar el modelo de evolución por selección natural
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Una tipología de casos para enseñar el modelo de evolución por selección natural

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Una tipología de casos para enseñar el modelo de evolución por selección natural

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dc.contributor.author González Galli, Leonardo es
dc.contributor.author Meinardi, Elsa Noemí es
dc.contributor.author Pérez, Gastón Mariano es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:37:54Z
dc.date.available 2019-02-11T12:37:54Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68928
dc.description.abstract The teaching of all content requires using specific cases or examples as problems that give meaning to the construction of nearby scientific models. There are several criteria for the selection of such cases. In this paper we present the fundamentals of a proposal for the selection of cases for the teaching of the model of evolution by natural selection. This proposal is based on the interaction between these cases and the epistemological conceptions and obstacles of the students. Each category of cases proposed here is defined by the concepts and obstacles whose explanation and revision facilitates. It is also suggested that the awareness of these conceptions and obstacles is a necessary condition for learning as it is understood from the theoretical framework of modeling. es
dc.source González Galli, Leonardo ; Meinardi, Elsa Noemí ; Pérez, Gastón Mariano. Una tipología de casos para enseñar el modelo de evolución por selección natural. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 77-90 es
dc.title Una tipología de casos para enseñar el modelo de evolución por selección natural es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.34.12056 es

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