Pensar la ciudad global desde sus representaciones escolares : un estudio de caso entre Valencia (España) y Bogotá (Colombia)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Pensar la ciudad global desde sus representaciones escolares : un estudio de caso entre Valencia (España) y Bogotá (Colombia)

Repositori DSpace/Manakin

Pensar la ciudad global desde sus representaciones escolares : un estudio de caso entre Valencia (España) y Bogotá (Colombia)

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (2.170Mb)

Exportar a Refworks
    
García Monteagudo, Diego; Torres Pérez, Luis Guillermo
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2018
The conceptions of the urban space of Secondary Education students of several centres of Valencia and Bogotá approach us to the school representation of the global city. The relationship between social representations and the geography of perception and behaviour reveals that students build ideas about the immediate urban space within the social community to which they belong. Mobility, social relations and attachment to the immediate urban space are dissimilar aspects in both cities, but they lead us to affirm the need to strengthen teaching strategies that include the lived space and the local scale to face the learning of the global city. 

    García Monteagudo, Diego ; Torres Pérez, Luis Guillermo. Pensar la ciudad global desde sus representaciones escolares : un estudio de caso entre Valencia (España) y Bogotá (Colombia). En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 49-62
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques