Entrelazando la Ética con las Ciencias Experimentales : una propuesta didáctica para la capacitación de profesores con la serie Breaking Bad
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Entrelazando la Ética con las Ciencias Experimentales : una propuesta didáctica para la capacitación de profesores con la serie Breaking Bad

Repositori DSpace/Manakin

Entrelazando la Ética con las Ciencias Experimentales : una propuesta didáctica para la capacitación de profesores con la serie Breaking Bad

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.891Mb)

Exportar a Refworks
    
Cambra Badii, Irene; Lorenzo, María Gabriela
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2018
The need to articulate disciplinary issues with the Nature of Science, the relationship between Science, Technology and Society, and the interrogation on ethical aspects of teaching and knowledge is becoming more and more evident these days. In this article, we present an action-research consisting on a proposal for training science teachers based on the TV-series Breaking Bad. The results showed different ways of conceiving science, scientific work and its teaching. The rise of ethically controversial situations in secondary school is remarkable. The proposal encouraged debate and reflection on a series of events with broad social impact, and provided the necessary metacognitive processes for the transformation of educational practices.

    Cambra Badii, Irene ; Lorenzo, María Gabriela. Entrelazando la Ética con las Ciencias Experimentales : una propuesta didáctica para la capacitación de profesores con la serie Breaking Bad. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 105-122
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques