¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

DSpace Repository

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

Show simple item record

dc.contributor.author García Martín, Miguel Angel es
dc.date.accessioned 2019-02-11T12:37:53Z
dc.date.available 2019-02-11T12:37:53Z
dc.date.issued 2018 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/68922
dc.description.abstract Sustainable development, as well as other narratives within the framework of environmental conservation, is often used as an advertising resource to improve a brand image. In this paper, a teaching proposal based on a critical analysis of the discourse of a set of television commercials is presented. Specific attention is given to the car industry, due to its huge environmental implications and its impact in mass media and popular culture. This study highlights that persuasive discourses around automobile still persist, which are more emotional than rational, as a way to elude the true debates about today's social and environmental challenges. es
dc.source García Martín, Miguel Angel. ¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 91-104 es
dc.title ¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.34.11008 es

View       (212.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics