¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

DSpace Repository

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

Show full item record

View       (212.8Kb)

    
García Martín, Miguel Angel
This document is a artículo publicadoDate2018

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/68922
Sustainable development, as well as other narratives within the framework of environmental conservation, is often used as an advertising resource to improve a brand image. In this paper, a teaching proposal based on a critical analysis of the discourse of a set of television commercials is presented. Specific attention is given to the car industry, due to its huge environmental implications and its impact in mass media and popular culture. This study highlights that persuasive discourses around automobile still persist, which are more emotional than rational, as a way to elude the true debates about today's social and environmental challenges.

    García Martín, Miguel Angel. ¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 91-104

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics