¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

Repositori DSpace/Manakin

¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (212.8Kb)

Exportar a Refworks
    
García Martín, Miguel Angel
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2018
Sustainable development, as well as other narratives within the framework of environmental conservation, is often used as an advertising resource to improve a brand image. In this paper, a teaching proposal based on a critical analysis of the discourse of a set of television commercials is presented. Specific attention is given to the car industry, due to its huge environmental implications and its impact in mass media and popular culture. This study highlights that persuasive discourses around automobile still persist, which are more emotional than rational, as a way to elude the true debates about today's social and environmental challenges.

    García Martín, Miguel Angel. ¿Te gusta conducir? Una mirada crítica desde la publicidad de coches y su retórica medioambiental. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 34 2018: 91-104
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques