El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118)

Repositori DSpace/Manakin

El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118)

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (460.4Kb)

Exportar a Refworks
    
Blázquez Noya, Alba
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2017
Hercules, traditionally considered the great hero of the Greeks, the symbol of salvation and the incarnation of masculinity, receives a strong «de-heroizing» treatment in Ovid?s Letter from Deianira to Hercules, a work in which a whole passage paints him completely as a cross-dresser. We refer to the passage that narrated Hercules?s time as a slave (and lover) of Omphale in Lydia. In this article we see how Deianira utilizes the standards of the model of ideal masculinity to ridicule her husband by reminding him of the times he did not live up to that model, and applies to Hercules practically all of the elegiac code of the lover as a servant at the orders of his domina

    Blázquez Noya, Alba. El «travestimiento burlesco» de Hércules en Ov. Her. IX. (55-118). En: Studia philologica valentina, 1 2017: 87-94
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques