La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929

DSpace Repository

La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929

Show simple item record

dc.contributor.author Borrás Espinosa, Marc es
dc.date.accessioned 2018-05-23T08:23:49Z
dc.date.available 2018-05-23T08:23:49Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/66273
dc.description.abstract The presence of a big grasshoppers in certain Salvador Dalí?s paintings has been explained iconologically as the result of his phobia. The origin of this insect is located in the painter?s subconscious, being an advance of his paranoid-critical method. However, a study of the buildings on Monturiol Street, where he lived his childhood and youth, unreil a particular origin of this orthopteran, revealing the conscious use of the elements present in his paintings. es
dc.source Borrás Espinosa, Marc. La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929. En: Ars longa: cuadernos de arte, 26 2017: 263-272 es
dc.title La relación entre la Casa Roger de Figueres y las pinturas de Salvador Dalí realizadas en 1929 es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::HISTORIA es
dc.identifier.doi es

View       (4.176Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics