Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

DSpace Repository

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

Show full item record

View       (103.1Kb)

Exportar a Refworks
    
Souto, Luz Celestina
This document is a artículo publicadoDate2016
This work is aimed at the formation of E/LE students in historical memory issues and Human Rights. This proposal is made in the context of the literature, comics and documentaries. The specific case of stolen children by the Franco regime will be discussed between the end of the Spanish Civil War and the first half of the 50?s, and how this situation was a business Concepts such as identity, memory, democracy/dictatorship will be addressed. The proposed activities are focused on the level B1/B2, C1/C2. Keywords: E/LE, historical memory, expropriation of children, Franco's dictatorship.

    Souto, Luz Celestina. Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 12 12 2016: 252-262
distribuido bajo licencia Creative Commons de Reconocimiento-NoComercial 3.0 No adaptada

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics