Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

Repositori DSpace/Manakin

Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (103.1Kb)

Exportar a Refworks
    
Souto, Luz Celestina
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2016
This work is aimed at the formation of E/LE students in historical memory issues and Human Rights. This proposal is made in the context of the literature, comics and documentaries. The specific case of stolen children by the Franco regime will be discussed between the end of the Spanish Civil War and the first half of the 50?s, and how this situation was a business Concepts such as identity, memory, democracy/dictatorship will be addressed. The proposed activities are focused on the level B1/B2, C1/C2. Keywords: E/LE, historical memory, expropriation of children, Franco's dictatorship.

    Souto, Luz Celestina. Derechos Humanos y memoria histórica : nuevas propuestas de aprendizaje, reflexión y crítica en la clase de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 12 12 2016: 252-262
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques