¿Qué quieres decir? Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en clase de E/LE
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Qué quieres decir? Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en clase de E/LE

DSpace Repository

¿Qué quieres decir? Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en clase de E/LE

Show simple item record

dc.contributor.author Pérez Giménez, Montserrat es
dc.date.accessioned 2018-03-14T08:12:17Z
dc.date.available 2018-03-14T08:12:17Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/65450
dc.description.abstract The aim of this paper is to show a didactic offer that allows to the students of Spanish as a foreign language to improve their aptitudes to prepare and produce oral presentations according to the requirements of the Common European Framework of Reference for Languages (2002) in academic and/or professional areas. Concretely, our offer constitutes a «didactic sequence» (Dolz, 1994: 21-34; Dolz and Schneuwly, 2006; Vilà i Santasusana, coord., 2005; Camps, 2003a; Palou and Bosch, coord., 2005) that aspires to perfect the expressive and comprehensive skills of the students in different levels. The didactic sequences constitute units that contribute coherence to the education / learning of the language, since they center his aim on the development of activities conceived and sequenced with a communicative purpose, in the work of different discursive genres. Definitively, we try to relieve the possible lacks of our pupils at the moment of expressing orally in a formal register. Keywords: sequence didactic, oral presentation, communicative approache, formal register es
dc.source Pérez Giménez, Montserrat. ¿Qué quieres decir? Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en clase de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 12 12 2016: 191-200 es
dc.title ¿Qué quieres decir? Secuencia didáctica para trabajar la exposición oral en clase de E/LE es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es

View       (103.1Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics