El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE

DSpace Repository

El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE

Show full item record

View       (547.5Kb)

    
Ombuena Cabanes, Adrián
This document is a artículo publicadoDate2015

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/65413
In this paper a set of gradually ordered activities is presented following McDowell?s triangle. Each activity come defined by the degree of control of teachers on student homework. The last activity is a communicative activity of writing an expositoryargumentative text using discourse markers. All activities are designed to prepare a good writing (recognizing discourse markers, locating discourse markers, organizing discourse markers, planning the writing). Furthermore, activities of cooperative learning are used (such as Aronson?s puzzle), whose application ensures good learning. This proposal wants students of Spanish as a foreign language know the importance of using discourse markers and planning their writings. Palabras clave: writing, discourse markers, McDowell?s triangle, cooperative learning.

    Ombuena Cabanes, Adrián. El triángulo de McDowell y otros recursos para trabajar la expresión escrita y los marcadores del discurso en el aula de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 239-248

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics