Jugando se entiende la gente. Una propuesta didáctica para la inclusión de las unidades fraseológicas en el aula de E/LE
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Jugando se entiende la gente. Una propuesta didáctica para la inclusión de las unidades fraseológicas en el aula de E/LE

DSpace Repository

Jugando se entiende la gente. Una propuesta didáctica para la inclusión de las unidades fraseológicas en el aula de E/LE

Show full item record

View       (288.4Kb)

    
Merino González, Alicia
This document is a artículo publicadoDate2015

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/65410
The teaching of phraseological units in the classroom of S/FL is controversial, therefore, this article presents an activity that allows students to participate in learning these units. It wants to introduce and reinforce phraseologism through an adapted game called TriviELE. There are four categories in which the students have to make associations and have to stage dialogues where the phraseologism or its paraphrase appears. Specifically, there are locutions with somatism or with animal?s names included in an activity that is aimed at B2, with the goal that the students practise in classroom the colloquial conversation and the use of the phraseological units in this. In this way, by the acquisition of this units the students archieve fluency and clearly in their communication. Key words: Spanish forain language, phraseology, phraseological unit, game, Trivial

    Merino González, Alicia. Jugando se entiende la gente. Una propuesta didáctica para la inclusión de las unidades fraseológicas en el aula de E/LE. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 215-225

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics