La ironía en el aula de E/LE desde una perspectiva intercultural : su tratamiento a partir de columnas periodísticas
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La ironía en el aula de E/LE desde una perspectiva intercultural : su tratamiento a partir de columnas periodísticas

DSpace Repository

La ironía en el aula de E/LE desde una perspectiva intercultural : su tratamiento a partir de columnas periodísticas

Show full item record

View       (398.2Kb)

Exportar a Refworks
    
Gancedo Ruiz, Marta
This document is a artículo publicadoDate2015
The aim of this article is to provide a new way of teaching the irony in the Spanish Language classroom, through a pragmatic and cross-cultural teaching approach. In order to do this, it is suggested the use of newspaper columns, understood from the pragmatic perspective, as a teaching tool since this type of texts are used to reflect irony and sociocultural-aspects. Keywords: irony, pragmatic, cross-cultural competence, press text.

    Gancedo Ruiz, Marta. La ironía en el aula de E/LE desde una perspectiva intercultural : su tratamiento a partir de columnas periodísticas. En: Foro de profesores de E/LE, 11 11 2015: 101-110
distribuido bajo licencia Creative Commons de Reconocimiento-NoComercial 3.0 No adaptada

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics