La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas

DSpace Repository

La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas

Show full item record

View       (119.7Kb)

    
Puche Sánchez, Alicia; Sánchez Motos, Ana Belén; Cuenca Abela, Damián; Sánchez Sánchez, Mario
This document is a artículo publicadoDate2014

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/65353
This educational proposal focuses on a specific linguistic phenomenon: the prototypical irony. The aim is to have students of Spanish as a foreign language or as a second language practice prototypical irony using a correct intonation, enabling them, at the same time, to activate the usage of phraseology units in colloquial Spanish. The activities are mostly structured around images and audiovisual material to make students aware of the usage of irony in Spanish. With this idea a series of phraseology units are laid out so that students are able to put irony into practice, as well as some linguistic elements of colloquial Spanish. In addition, development of all the skills gathered up in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessmentis favoured.

    Puche Sánchez, Alicia ; Sánchez Motos, Ana Belén ; Cuenca Abela, Damián ; Sánchez Sánchez, Mario. La ironía en el aula: pan comido. Una propuesta didáctica para trabajar la ironía por medio de unidades fraseológicas. En: Foro de profesores de E/LE, 10 2014: 225-233

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics