Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza

DSpace Repository

Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza

Show full item record

View       (1.613Mb)

    
Bravo Torija, Beatriz; Mateo González, Ester
This document is a artículo publicadoDate2017

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/64991
This study examines the view of 201 preservice primary teachers about scientific models and their functions in science and in science education. A questionnaire was designed and implemented from which the answers to the following questions are analysed: What do you understand as a scientific model? Which are the functions of models in science and science education? Results showed that, although 24.5% recognised scientific models as a simplified representation of a phenomenon, 22.8% considered it as a way or ?method? in which scientists work. Regarding model?s functions, 45.7% identified models as teachers? tools to explain and summarise information to their students or tools to help them to teach.

    Bravo Torija, Beatriz ; Mateo González, Ester. Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 143-160

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics