Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza

Repositori DSpace/Manakin

Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.613Mb)

Exportar a Refworks
    
Bravo Torija, Beatriz; Mateo González, Ester
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2017
This study examines the view of 201 preservice primary teachers about scientific models and their functions in science and in science education. A questionnaire was designed and implemented from which the answers to the following questions are analysed: What do you understand as a scientific model? Which are the functions of models in science and science education? Results showed that, although 24.5% recognised scientific models as a simplified representation of a phenomenon, 22.8% considered it as a way or ?method? in which scientists work. Regarding model?s functions, 45.7% identified models as teachers? tools to explain and summarise information to their students or tools to help them to teach.

    Bravo Torija, Beatriz ; Mateo González, Ester. Visión de los maestros en formación sobre los modelos científicos y sus funciones en las ciencias y en su enseñanza. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 143-160
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques