Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

DSpace Repository

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

Show simple item record

dc.contributor.author Miguel Revilla, Diego es
dc.contributor.author Fernández, Julio es
dc.date.accessioned 2018-02-28T09:00:58Z
dc.date.available 2018-02-28T09:00:58Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64990
dc.description.abstract Epistemic beliefs about Geography and about History can impact the way teachers address both subjects in their classroom practice. This mixed-methods research focuses on Early Childhood and Primary Education initial teacher training, and on the relation between pre-service teachers? visions for both disciplines. By making use of an open-ended questionnaire, and by using two analytical frameworks based of progression levels, the views of 63 prospective teachers are examined. Results show the existence of a positive, statistically significant correlation between the beliefs about Geography and about History. The necessity of working specifically about the nature of both areas is proposed as a way of improving teaching practices. es
dc.source Miguel Revilla, Diego ; Fernández, Julio. Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 3-20 es
dc.title Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.33.10875 es

View       (1.712Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics