Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

DSpace Repository

Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria

Show full item record

View       (1.712Mb)

    
Miguel Revilla, Diego; Fernández, Julio
This document is a artículo publicadoDate2017

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/64990
Epistemic beliefs about Geography and about History can impact the way teachers address both subjects in their classroom practice. This mixed-methods research focuses on Early Childhood and Primary Education initial teacher training, and on the relation between pre-service teachers? visions for both disciplines. By making use of an open-ended questionnaire, and by using two analytical frameworks based of progression levels, the views of 63 prospective teachers are examined. Results show the existence of a positive, statistically significant correlation between the beliefs about Geography and about History. The necessity of working specifically about the nature of both areas is proposed as a way of improving teaching practices.

    Miguel Revilla, Diego ; Fernández, Julio. Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 3-20

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics