Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

DSpace Repository

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

Show simple item record

dc.contributor.author González Bértoa, Ana es
dc.contributor.author Crujeiras Pérez, Beatriz es
dc.date.accessioned 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.available 2018-02-28T09:00:57Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64988
dc.description.abstract This paper examines the process of solving an inquiry task about Newton?s laws that consists of designing a montage for investigating which surface would be the most appropriate to drag boxes of clothes in a warehouse. The participants are 23 9th-grade students. Data collection consists of students? written responses related to the process of design, interpreting results and drawing conclusions were collected. For data analysis, we used the instruction model 5E. The main results highlight certain difficulties in students? performances related to the process of design and to the explanation of how to use it. es
dc.source González Bértoa, Ana ; Crujeiras Pérez, Beatriz. Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 123-143 es
dc.title Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.33.11037 es

View       (1.917Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics