Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

DSpace Repository

Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria

Show full item record

View       (1.917Mb)

    
González Bértoa, Ana; Crujeiras Pérez, Beatriz
This document is a artículo publicadoDate2017

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/64988
This paper examines the process of solving an inquiry task about Newton?s laws that consists of designing a montage for investigating which surface would be the most appropriate to drag boxes of clothes in a warehouse. The participants are 23 9th-grade students. Data collection consists of students? written responses related to the process of design, interpreting results and drawing conclusions were collected. For data analysis, we used the instruction model 5E. The main results highlight certain difficulties in students? performances related to the process of design and to the explanation of how to use it.

    González Bértoa, Ana ; Crujeiras Pérez, Beatriz. Aplicación del modelo 5E para aprender mecánica a través de la indagación en educación secundaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 33 2017: 123-143

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics