La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica

DSpace Repository

La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica

Show simple item record

dc.contributor.author Gancedo Ruiz, Marta es
dc.date.accessioned 2018-02-15T10:58:40Z
dc.date.available 2018-02-15T10:58:40Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64739
dc.description.abstract The aim of this article is to provide a new way to develop the pragmatic competence in Spanish for Medical Purposes. In order to do this, it is suggested to introduce in the classroom the work with a specific pragmatic strategy, mitigation, in order to make easier the doctor-patient communication by using didactic sequences contextualised in three medical situations of the medical context: medical examination, giving bad news and rejection of misconduct.Keywords: Spanish for Specific Purposes, mitigation, pragmatic competence, doctor-patient relationship es
dc.source Gancedo Ruiz, Marta. La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica. En: Foro de profesores de E/LE, 13 2017: 3- es
dc.title La atenuación pragmática como estrategia de acercamiento en el Español de la Salud : propuesta didáctica es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es

View       (218.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics