Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso

DSpace Repository

Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso

Show simple item record

dc.contributor.author Araújo, Edna María V.M. es
dc.contributor.author Lima Moreira, Glauber es
dc.date.accessioned 2018-02-15T10:58:39Z
dc.date.available 2018-02-15T10:58:39Z
dc.date.issued 2017 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/64737
dc.description.abstract The main purpose of this work is to present a didactic sequence through the use of dictionary for the development of writing by Brazilian students of Spanish as a foreign language (SFL), levels B1 and B2. We have considered the new pedagogical and practices skills, including the use of dictionary in the classroom as a textual genre aimed at teaching languages. This article is based on the studies of Alzola Fariñas (2001), Kleiman (2002, 2013), Araújo (2007), Pontes (2009), Moreira (2009) and Rojo (2013), among others. It is important that teachers and students know how to use all the possibilities that the dictionary offers for learning. We worked with the lexicographical marks of the language (information on the sociocultural aspects of the language) such as medicine (MED), computing (COMP), botany (BOT), etc. We used suitable monolingual and bilingualized dictionaries for learners in the writing development stage. Keywords: pedagogical dictionary, improving writing, teaching Spanish, didactic Sequence. es
dc.source Araújo, Edna María V.M. ; Lima Moreira, Glauber. Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso. En: Foro de profesores de E/LE, 13 2017: 1- es
dc.title Cómo enseñar E/LE para brasileños con el empleo del diccionario en clase : el caso de las marcas de uso es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi es

View       (205.3Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics