"Tras las huellas del maestro": Una propuesta didáctica para el tratamiento de la represión de la memoria en el aula
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

"Tras las huellas del maestro": Una propuesta didáctica para el tratamiento de la represión de la memoria en el aula

DSpace Repository

"Tras las huellas del maestro": Una propuesta didáctica para el tratamiento de la represión de la memoria en el aula

Show full item record

View       (2.504Mb)

    
Morgade Valcárcel, Iria
This document is a artículo publicadoDate2017

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/63127
The ?repressed memory? is a phenomenon that reconstructs and distorts memories around the active citizenship period before Civil War and the francoist repression, affecting the present society.This paper makes an educational diagnosis about this phenomenon and present an educational project that fight against the ?repressed memory? using memory as study´s object and trying to turn students into researchs and, the most important, real citizens.

    Morgade Valcárcel, Iria. ?Tras las huellas del maestro? : Una propuesta didáctica para el tratamiento de la represión de la memoria en el aula. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 32 2017: 3-24

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics