Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica.
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica.

Repositori DSpace/Manakin

Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica.

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (925.8Kb)

Exportar a Refworks
    
Ferreira Gauchía, Carlos; Vilches Peña, Amparo Perfil; Gil Pérez, Daniel
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2012
This paper aims, firstly, to question widespread conceptions of technology, presented as a simple application of scientific knowledge, which are contributing to a distorted and impoverished view of the nature of science and technology and, therefore, to students' lack of interest and even rejection of the study of techno-scientific subjects. Secondly, we present an analysis of how these conceptions affect teachers in charge of technological literacy. Finally, we contemplate how to overcome these conceptions

    Ferreira Gauchía, Carlos Vilches Peña, Amparo Gil Pérez, Daniel 2012 Concepciones docentes acerca de la naturaleza de la tecnología y de las relaciones Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente en la educación tecnológica. Ensenanza de las Ciencias 30 2 253 272
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques