Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices

Repositori DSpace/Manakin

Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (88.78Kb)

Exportar a Refworks
    
Solaz Portolés, Joan Josep Perfil
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2009
In this work we analyse the cognitive processes and the variables that take part in texts comprehension. We present the textual characteristics that, in physical sciences, favour the elaboration of the mental representation called situation model, for his important role in comprehension. Finally, we emphasize the aspects of the activities (questions, problem solving, practical work) that improve learning from texts of physical sciences.

    Solaz Portolés, Joan Josep 2009 Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices Latin-American Journal of Physics Education 3 2 376 379
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques