Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria

DSpace Repository

Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria

Show full item record

View       (17.22Mb)

    
Solaz Portolés, Joan Josep Perfil; Del Campo, Oscar J.; Sanjosé López, Vicente Perfil
This document is a artículoDate2016

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/55059
This study aims to carry out an initial approach to the secondary education students' preferences regarding science teaching methods. The study also analyses the influence of academic level and gender on these preferences. Two hundred and forty spanish secondary education students (112 women and 128 men) at different educational levels (but they are all from the same high school) have participated in this research. All of them have been administered a multiple choice test of 6 items each with four options. In these items each option offers a way of teaching. The statistical analysis of the results obtained allow us to conclude that: a) Students show a significant predilection for student-centered teaching methods; and b) Academic level has a significant effect on teaching method preferences among students, but gender does not.

    Solaz Portolés, Joan Josep Del Campo, Oscar J. Sanjosé López, Vicente 2016 Estudio exploratorio de las Preferencias de Metodología de Enseñanza de las Ciencias en Estudiantes de Secundaria: El caso de un Centro de Educación Secundaria Periódico Tchê Química 13 26 33 45

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics