Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos

DSpace Repository

Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos

Show full item record

View       (449.9Kb)

    
Gómez Ferragud, Carlos B.; Sanjosé López, Vicente Perfil; Solaz Portolés, Joan Josep Perfil
This document is a artículoDate2016

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/54922
This paper aims at summarizing in a cohesive way some research developed and focused on understanding word problems. Four empirical studies are described: The first study was devoted to the analysis of the initial steps in the transfer process, codifying and mapping . The second study added the relationship between the adequate construction of analogies and success in problem solving. The following study tried to go deep in cognitive difficulties appearing in solving-by-analogy processes. Finally, we explored students' monitoring when they try to understand solved problems provided by teachers.

    Gómez-Ferragud, Carlos Sanjosé López, Vicente Solaz-Portolés, Joan Josep 2016 Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos Revista de Enseñanza de la Física 28 1 21 35

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics