Contribution of Science and technological Education to Citizens' Culture
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Contribution of Science and technological Education to Citizens' Culture

Repositori DSpace/Manakin

Degut a la parada de sistemes pevista a la Universitat de València del 19 al 22 de Gener, Roderic també romadrá fora de servei des del 19 a les 21:00 hores fins al 22 a les 17:00 hores. Disculpeu les molèsties. _______________________________________________________________________________________ Debido a la parada de sistemas prevista en la Universitat de València del 19 al 22 de Enero, Roderic también permanecerá fuera de servicio desde el 19 a las 21:00 hasta el 22 a las 17:00. Disculpen las molestias.

Contribution of Science and technological Education to Citizens' Culture

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (127.5Kb)

Exportar a Refworks
    
Gil-Pérez, Daniel; Vilches Peña, Amparo Perfil
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2005
Our aim in this paper is to discuss what science and technological education can bring to citizens' culture. We intend to respond to the criticism of authors who have referred to scientific literacy for all citizens as an unattainable myth, by showing that scientific literacy is both possible and necessary to . foster citizens' participation in decision making about problems related to scientific and technological development . contribute to critical thinking . transmit the excitement of the stimulating challenges faced by the scientific community, both historically and in the contemporary world

    Gil-Pérez, Daniel Vilches Peña, Amparo 2005 Contribution of Science and technological Education to Citizens' Culture Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education 5 2 253 263
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques