Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Repositori DSpace/Manakin

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (538.9Kb)

Exportar a Refworks
    
Domènech, Conxita
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2016
Resum: En aquest article analitzo la lloa ubicada després de La comedia del marqués de los Vélez (1641) al fons del Museu d’Història de Barcelona i que suposo, per la ubicació i per l’estil, que el mateix autor les va escriure totes dues amb la intenció que primerament fos representada o bé llegida la lloa i a continuació la comèdia. Pel que fa a la lloa, em dedicaré a l’autor anònim català, i concretament barceloní, que vindicarà la presa d’armes dels catalans, si bé ho farà en llengua castellana. A més, l’autor anònim escollirà el teatre —i no el pamflet propagandístic— per difondre la seva ideologia política. D’aquesta manera, la Loa de la comedia de Montjuïc es converteix en l’única obra dramàtica breu catalana de caràcter propagandístic escrita en castellà sobre la Guerra dels Segadors.Paraules clau: barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors.

    Domènech, Conxita. «Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2016, No. 60: 15
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques