Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

DSpace Repository

Loa de la comedia de Montjuïc: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Show full item record

View       (538.9Kb)

    
Domènech, Conxita
This document is a artículo publicadoDate2016

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/54026
Resum: En aquest article analitzo la lloa ubicada després de La comedia del marqués de los Vélez (1641) al fons del Museu d’Història de Barcelona i que suposo, per la ubicació i per l’estil, que el mateix autor les va escriure totes dues amb la intenció que primerament fos representada o bé llegida la lloa i a continuació la comèdia. Pel que fa a la lloa, em dedicaré a l’autor anònim català, i concretament barceloní, que vindicarà la presa d’armes dels catalans, si bé ho farà en llengua castellana. A més, l’autor anònim escollirà el teatre —i no el pamflet propagandístic— per difondre la seva ideologia política. D’aquesta manera, la Loa de la comedia de Montjuïc es converteix en l’única obra dramàtica breu catalana de caràcter propagandístic escrita en castellà sobre la Guerra dels Segadors.Paraules clau: barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors.

    Domènech, Conxita. «Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2016, No. 60: 15

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics