Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents

DSpace Repository

Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents

Show simple item record

dc.contributor.author Ribera, Josep María es
dc.date.accessioned 2015-11-26T12:58:58Z
dc.date.available 2015-11-26T12:58:58Z
dc.date.issued 2009 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/48534
dc.description.abstract El discurs oral informal, ontogenèticament més bàsic i d’altra banda habitual en les interaccions comunicatives dels aprenents, es projecta de manera freqüent en les seves produccions escrites. Concretament, els escrits dels estudiants palesen sovint l’ancoratge contextual, la restrictivitat del codi i la simplificació estructural i informativa de les unitats sintàctiques, característiques de l’oralitat. L’anàlisi de la cohesió referencial de les narracions escrites dels aprenents en relació amb les dels escriptors experts mostra l’emergència o la permanència de l’oralitat en l’escriptura dels estudiants. Aquesta situació s’evidencia a través de diverses característiques lexicogramaticals i discursives, com alguns usos díctics situacionals poc adequats a la comunicació escrita, la presència massa abundant d’estructures el·líptiques de referència indefinida i de substantius semànticament poc específics, l’abús de la repetició i la tendència a l’estil segmentat. ca
dc.source Ribera, Josep María. Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2009, No. 47: 75 es
dc.subject Lingüística es
dc.subject Filologías es
dc.title Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es

View       (205.7Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics