Els creadors de ficcions damunt l'escena:: del teatre autobiogràfic a l'autobiografia escènica
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Els creadors de ficcions damunt l'escena:: del teatre autobiogràfic a l'autobiografia escènica

Repositori DSpace/Manakin

Els creadors de ficcions damunt l'escena:: del teatre autobiogràfic a l'autobiografia escènica

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (204.3Kb)

Exportar a Refworks
    
Rosselló, Ramón X.
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2013
Aquest article se centra en modalitats diferents de construcció de l’obra teatral que tenen com a base una relació explícita, amb major o menor grau, entre el creador i la ficció: teatre autobiogràfic, teatre autoficcional i autobiografia escènica. Veurem com aquesta relació es fa present en el procés de recepció a través de diferents mecanismes, especialment a partir de paratextos, i com permet activar pactes de lectura entre obra i receptor de tarannà divers. En concret, aquest acostament a la metaficció autobiogràfica en el teatre contemporani es desenvolupa a partir de l’anàlisi de tres obres: «Indian summer» (1987), de Rodolf Sirera, «Currículum» (1994), de Pasqual Alapont i Carles Alberola, i «Com a pedres» (2006), de la companyia El pont flotant.

    Rosselló, Ramón X.. Els creadors de ficcions damunt l'escena:: del teatre autobiogràfic a l'autobiografia escènica. En: Caplletra : Revista Internacional de Filologia, 2013, No. 55: 175
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques