La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Repositori DSpace/Manakin

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.007Mb)

Exportar a Refworks
    
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Iglesias Solano, Angustias
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2009
The concept of digital literacy, as a set of abilities to use Information and Communication Technologies, has gained nowadays a dimension which goes beyond instrumentality<br>ability to use different technological resources<br> and could be defined as the acquisition of competences related to the search, analysis, selection and communication of data and information which allow students to transform information into knowledge. Having this in mind and within the didactic tradition of language projects, we have carried out an experience involving students of 4th year of ESO (Compulsory Secondary School) during the school year 2006-2007. It has basically consisted in the elaboration of language and literature contents which the students have used as a means to become writers and editors of an anthology of poems of Generation of"27 and of a blog or learning diary.

    Rodríguez Gonzalo, Carmen Iglesias Solano, Angustias 2009 La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años) Estudos Linguísticos / Linguistic Studies 3 Julho 2009 241 256
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques