Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales

Repositori DSpace/Manakin

Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (139.9Kb)

Exportar a Refworks
    
Solaz Portolés, Joan Josep Perfil; Sanjosé López, Vicente Perfil
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2006
Abstract (Algorithmic and conceptual problems: the influence of some instructional variables) The influence of four versions of a scientific text on the performance of High School students in solving algorithmic and conceptual problems has been in - vestigated. Text versions differed in variables improving text base and/or situation model. The results obtained reveal that: 1) success in solving algorithmic problems does indicate mastery of concepts; 2) only the group of students who read the text containing variables that improve the textual coherence and connect textual information with the previous knowledge performed significantly better in conceptual problem solving, and 3) the proportion of students giving the correct solution to the algo - rithmic problem is not altered of statistically significant way with these variables.

    Solaz Portolés, Joan Josep Sanjosé López, Vicente 2006 Problemas algorítmicos y conceptuales: influencia de algunas variables instruccionales Educación Química 17 3 372 378
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques