Aprendizaje por Proyectos: Una Aproximación Docente al Diseño Digital Basado en VHDL
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprendizaje por Proyectos: Una Aproximación Docente al Diseño Digital Basado en VHDL

DSpace Repository

Aprendizaje por Proyectos: Una Aproximación Docente al Diseño Digital Basado en VHDL

Show full item record

View       (429.1Kb)

    
Rosado Muñoz, Alfredo; Bataller Mompean, Manuel; Guerrero Martínez, Juan Francisco
This document is a artículoDate2008

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/41418
Abstract-- Digital design based on hardware description languages is difficult for students, especially when the course covers from basics to advanced design systems and hardware implementation topics. This paper describes the proposal of a course where students have basic knowledge in digital design but null knowledge in hardware description languages as VHDL and FPGA (Field Programmable Gate Array) devices. Using Project Based Learning (PBL), this proposal allows increasing the learning curve, improving motivation and achieving some of the indications given by the European High Education Area (EHEA).

    Rosado Muñoz, Alfredo Bataller Mompeán, Manuel Guerrero Martínez, Juan Francisco 2008 Aprendizaje por Proyectos: Una Aproximación Docente al Diseño Digital Basado en VHDL IEEE-RITA: revista Iberoamericana de tecnologías del aprendizaje 3 2 27 35
http://webs.uvigo.es/cesei/RITA/

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics