Investigación e innovación en la Enseñanza de las Ciencias. Necesidad de una mayor vinculación.
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Investigación e innovación en la Enseñanza de las Ciencias. Necesidad de una mayor vinculación.

Repositori DSpace/Manakin

Investigación e innovación en la Enseñanza de las Ciencias. Necesidad de una mayor vinculación.

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (181.2Kb)

Exportar a Refworks
    
Vilches Peña, Amparo Perfil; Gil Pérez, Daniel
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2013

Este documento está disponible también en : http://revistated@uni.pedagogica.edu.co
This paper analyzes the relationship between Research and Innovation in Science Teaching, showing a worrying disconnection of both activities. Two possible causes of this situation are considered: firstly, most teachers don¿t pay attention to science education research and even ignore the specific journals where this research is published; and secondly, researchers view innovation as mere application of research. As a result of these analyses, some proposals are advanced in order to make research more useful to improve science teaching and learning.

    Vilches, Amparo Gil Pérez, Daniel 2013 Investigación e innovación en la Enseñanza de las Ciencias. Necesidad de una mayor vinculación. TED: Tecne, Episteme y Didaxis 34 15 27
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques