Desarrollo de contenidos de aprendizaje con Herramientas Sociales. Learner Generated Content en Ingeniería
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Desarrollo de contenidos de aprendizaje con Herramientas Sociales. Learner Generated Content en Ingeniería

DSpace Repository

Desarrollo de contenidos de aprendizaje con Herramientas Sociales. Learner Generated Content en Ingeniería

Show full item record

View       (524.7Kb)

    
López Torres, Ana María; Suárez Guerrero, Cristóbal Perfil
This document is a artículoDate2012

Este documento está disponible también en : http://rita.det.uvigo.es/index.php?content=Num_Pub&idiom=Es&visualiza=4&volumen=7&numero=4

Este documento está disponible también en : http://hdl.handle.net/10550/32358
The activities associated to the Learner Generated Content, LGC, are supposed to enhance the learning process, facilitating the construction of knowledge. In this paper, the description of the process of creation of learning content is addressed. A group of student of the first course of an engineering degree constructs collaboratively a blog that covers the real life applications of the physical concepts studied. We identify the characteristics that define meaningful learning during the development of the task and analyze the advantages and problems related to the use of web 2.0 applications and internet as learning tools.

    López Torres, Ana María Suárez Guerrero, Cristóbal 2012 Desarrollo de contenidos de aprendizaje con Herramientas Sociales. Learner Generated Content en Ingeniería Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje- RITA 7 4 189 196

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics