Influències de l’haikú a Occident: de Bashoo a Salvat-Papasseit
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Influències de l’haikú a Occident: de Bashoo a Salvat-Papasseit

Repositori DSpace/Manakin

Influències de l’haikú a Occident: de Bashoo a Salvat-Papasseit

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (365.9Kb)

Exportar a Refworks
    
Méndez Cabrera, Jerónimo
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2006
L’objectiu principal d’aquest article és fer una breu anàlisi comparativa entre allò que és considerat tradicionalment com a haiku o haikú i els poemes de Salvat-Papasseit compilats sota el títol de “Vibracions”, publicats el 1921 al seu L’irradiador del port i les gavines, per tal de veure la possible continuïtat d’un tòpic temàtic d’aquesta poesia japonesa: la seua referència a la natura i la realitat com a poema estacional. Per fer-hi una introducció, primerament, oferim una visió panoràmica i esquemàtica de la història i l’evolució de l’haikú, destacant les seues característiques com a poema natural. Breument, tractarem també la producció influenciada per l’haikú d’Ezra Pound i els imaginistes, i de l’oblidat poeta espanyol Juan José Domenchina.

    Méndez Cabrera, Jerónimo. Influències de l’haikú a Occident: de Bashoo a Salvat-Papasseit. Extravío. Revista electrónica de literatura comparada; Número 1.
http://ojs.uv.es/index.php/extravio/article/view/2012
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques