Absències en els estudis universitaris: ubicacions i itineraris heterogenis
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Absències en els estudis universitaris: ubicacions i itineraris heterogenis

DSpace Repository

Absències en els estudis universitaris: ubicacions i itineraris heterogenis

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hernàndez i Dobon, Francesc Jesús es_ES
dc.contributor.advisor Piñero Guilamany, Albert es_ES
dc.contributor.author Villar Aguilés, Alícia es_ES
dc.contributor.other Universitat de València. Departament de Sociologia i Antropologia Social es_ES
dc.date.accessioned 2012-04-02T15:42:25Z
dc.date.available 2012-04-02T15:42:25Z
dc.date.issued 2010 es_ES
dc.date.submitted 2010-07-16 es_ES
dc.identifier.isbn 9788437081380 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10803/78799 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/23342
dc.description.abstract La tesi doctoral s’emmarca en l’estudi del sistema universitari i, més en concret, en les maneres que tenen els estudiants de vincular-se a la universitat i als estudis, en un moment de transformacions i amb un estudiantat cada vegada més heterogeni. En aquest sentit, s’estan produint canvis tecnològics substancials que possibiliten nous escenaris en relació amb l’aprenentatge i l’ensenyament i, també, perquè el sistema universitari es troba immers en una reforma important d’abast europeu. Aquest panorama en transformació produeix desajustos en la informació i el coneixement actualitzat que es té sobre l’estudiantat universitari i planteja noves qüestions i respostes a la institució universitària. En aquesta tesi es quantifica la magnitud dels estudiants que decideixen no presentar-se als exàmens, allò que anomenem absència avaluativa, com es distribueixen aquestes xifres per titulacions i per branques de coneixement i també s’analitza el perfil sociològic bàsic de l’estudiantat absent. El fet d’utilitzar la taxa d’absència avaluativa com a indicador funciona com un pretext quantitatiu per a detectar altres absències enteses com a desajustos, com a situacions en les quals allò programat institucionalment i allò que ocorre realment a partir de la dedicació i el ritme d’estudis de l’estudiantat no s’adequa. Així doncs, la quantificació de l’absència, l’anàlisi de les pràctiques discursives de l’estudiantat, així com la informació obtinguda en una enquesta a estudiants sobre elecció dels estudis, accés universitari, processos d’incorporació i d’integració en la universitat, dedicació als estudis i sobre canvis en els itineraris acadèmics ens permeten presentar un model comprensiu de les ubicacions universitàries de l’estudiantat emergent, concretant-ho en l’estudi de cas de la Universitat de València. Aquest model ha sigut elaborat a partir d’un ampli conjunt de xifres, correlacions, expressions, emocions, opinions o taules de contingència, obtingudes mitjançant una pluralitat de tècniques que posen de manifest el ventall metodològic d’aquesta tesi i les possibilitats de la investigació sociològica. es_ES
dc.description.abstract University students are changing respect to previous periods at a time of rapid transformations in universities. Transformational elements that influence in shaping new ways to interact in and with the university are emerging. The current context of globalization encourages the existence of dual realities and, sometimes, of paradoxical effects with remarkable consequences in the higher education. Now, a university reform with European widening is developing, with a diverse student pop that incorporates new elements and new ways of location at the university, which poses a challenge for the university because they will need to sharpen their knowledge about itself and about its students and better align emerging programming and educational policies in a time of change. es_ES
dc.format.extent 630 p. es_ES
dc.language cat es_ES
dc.subject Sociologia. Comunicació es_ES
dc.title Absències en els estudis universitaris: ubicacions i itineraris heterogenis es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES

View       (3.874Mb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics