Possibilitats i riscs de les fonts orals en la investigació historicoeducativa
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Possibilitats i riscs de les fonts orals en la investigació historicoeducativa

Repositori DSpace/Manakin

Possibilitats i riscs de les fonts orals en la investigació historicoeducativa

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (150.1Kb)

Exportar a Refworks
    
Agulló Díaz, María del Carmen Perfil
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2006
Les fonts orals se’ns presenten com una metodologia particularment adequada per donar la paraula a grups socials tradicionalment exclosos de la història oficial. Les seues tècniques, entre les quals destacaríem el mètode biogràfic, les històries de vida i els relats de la vida escolar, es poden utilitzar en el doble vessant de la investigació historicoeducativa i com a instrument de treball dins de l’aula. La seua principal aportació, la possibilitat de reconstruir la memòria escolar recuperant els fets amb el valor afegit de la subjectivitat de les persones que els relaten, és el seu risc més important, que es pot contrarestar mitjançant la rigorosa aplicació dels criteris de verificació que la metodologia científica exigeix a totes les fonts.

    AGULLÓ DÍAZ, Marís del Carmen. Possibilitats i riscs de les fonts orals en la investigació historicoeducativa. En: Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació, 2006-2007, no. 9-10, p. 27-39
http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000042%5C00000098.pdf
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques