Memòria i oblit en la història de l’educació
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Memòria i oblit en la història de l’educació

DSpace Repository

Memòria i oblit en la història de l’educació

Show simple item record

dc.contributor.author Fernández Soria, Juan Manuel
dc.date.accessioned 2010-04-20T07:38:24Z
dc.date.available 2010-04-20T07:38:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/2226
dc.description -Juan.M.Fernandez@uv.es en
dc.description.abstract Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l’oblit en la seua relació amb la història i després d’assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric, aquest article fixa la seua atenció en l’estudi de la manipulació i confiscació que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en què s’executa aquella confiscació, com en la conseqüència d’eixa política repressiva: la rectificació de la memòria escolar i la invenció d’una memòria nova. La dimensió moral dels usos de la memòria i de l’oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball. en
dc.language.iso ca en
dc.relation http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000042%5C00000097.pdf en
dc.source FERNÁNDEZ SORIA, Juan Manuel. Memòria i oblit en la història de l’educació. En: Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació, 2006-2007, no. 9-10, p. 11-26 en
dc.subject Història de l’educació; Espanya; Segona República; Franquisme; Memòria; Història i oblit; Depuració en
dc.title Memòria i oblit en la història de l’educació en
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::HISTORIA::Historia por especialidades::Historia de la educación en
dc.identifier.doi 10.2436/20.3009.01.2 en
dc.description.abstractenglish After highlighting the nature of memory and oblivion in its relationship with history and indicating the importance and the risks on memory in the events of history, this article focuses on the study of the manipulation and confiscation of school memory, particularly during Francoism, focusing its interest on both the political justification and the actions carried out on the places and on the depositaries of the memory in which the confiscation is implemented and the consequence of this repressive policy: the rectification of the school memory and the invention of a new memory. The moral dimension of the uses of memory and oblivion with regard to policies and people closes this work. en

View       (180.2Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics