Memòria i oblit en la història de l’educació
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Memòria i oblit en la història de l’educació

Repositori DSpace/Manakin

Memòria i oblit en la història de l’educació

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (180.2Kb)

Exportar a Refworks
    
Fernández Soria, Juan Manuel
Aquest document és un/a article publicat, creat/da en: 2006
Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l’oblit en la seua relació amb la història i després d’assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric, aquest article fixa la seua atenció en l’estudi de la manipulació i confiscació que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en què s’executa aquella confiscació, com en la conseqüència d’eixa política repressiva: la rectificació de la memòria escolar i la invenció d’una memòria nova. La dimensió moral dels usos de la memòria i de l’oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball.

    FERNÁNDEZ SORIA, Juan Manuel. Memòria i oblit en la història de l’educació. En: Educació i Història: Revista d’Història de l’Educació, 2006-2007, no. 9-10, p. 11-26
http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000042%5C00000097.pdf
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques