Premis, càstigs i educació
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Premis, càstigs i educació

DSpace Repository

Premis, càstigs i educació

Show simple item record

dc.contributor.author Castillejo Brull, José Luis en
dc.contributor.author Colom Cañellas, Antonio Juan en
dc.contributor.author Pérez Alonso-Geta, Petra María en
dc.contributor.author Rodríguez Neira, Teófilo en
dc.contributor.author Sarramona i López, Jaume en
dc.contributor.author Touriñán López, José Manuel en
dc.contributor.author Vázquez Gómez, Gonzalo en
dc.date.accessioned 2011-12-17T10:10:35Z
dc.date.available 2011-12-17T10:10:35Z
dc.date.issued 2008 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/21785
dc.description.abstract Els autors defensen que el costum i la llei confi guren la legalitat i la moralitat socials i determinen el nostre comportament, alhora que qüestionen els resultats 'esperats' de l'aplicació mecànica dels premis i càstigs en educació. Distingeixen el control extern 'supervisió' i l'intern 'motivació' en l'esdevenir dels comportaments analitzats, en relació a l'aplicació d'aquelles sancions i tot seguit aborden l'estudi monogràfi c des del conductisme, des del cognitivisme i des de la perspectiva moral. Ara aborden la complexitat contextual de la intervenció pedagògica i les alternatives possibles des dels plantejaments actitudinals dels subjectes, per concloure que els premis tenen la fi nalitat general de reforçar una situació que es considera desitjable, apel·lant 'també' a la dimensió afectiva i destacant les bases psicològiques de l'educació: la motivació i la reconducció de situacions no desitjables, sempre amb afecte, sense rancúnia i amb sentit optimitzador. es
dc.source Castillejo Brull, José Luis ; Colom Cañellas, Antonio Juan ; Pérez Alonso-Geta, Petra María ; Rodríguez Neira, Teófilo ; Sarramona i López, Jaume ; Touriñán López, José Manuel ; Vázquez Gómez, Gonzalo. Premis, càstigs i educació. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2008, Vol. 12, no. 1: 87-100 es
dc.subject Costum i llei, legalitat i moralitat, comportaments, premis i càstigs, control extern i control intern, conductisme, cognitivisme, perspectiva moral, intervenció pedagògica, dimensió afectiva, bases psicològiques de l'educació, sentit optimitzador., Habit and law, legality and morality, behaviors, rewards and punishments, external and internal control, behaviorism, cognitive, moral perspective, pedagogic intervention, affective dimension, psychological bases of the education, optimizer sense., Artículo es
dc.title Premis, càstigs i educació es
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es

View       (813.3Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics