Metodologia docent per a l’ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics
NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Metodologia docent per a l’ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics

DSpace Repository

Metodologia docent per a l’ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics

Show simple item record

dc.contributor.author Grimaldo Moreno, Francisco
dc.contributor.author Arevalillo Herráez, Miguel
dc.date.accessioned 2011-07-06T12:21:51Z
dc.date.available 2011-07-06T12:21:51Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/19522
dc.description.abstract La docència d’assignatures d’informàtica en titulacions no tècniques normalment requereix una adaptació de continguts que permeta cobrir la gran diversitat de coneixements de partida dels estudiants. En aquest article presentem una combinació d’estratègies d’aprenentatge i de mètodes d’avaluació que contribueix a anivellar els coneixements inicials de l’alumnat així com al desenvolupament de competències transversals. En particular, s’apliquen mètodes d’aprenentatge actiu en la docència dels continguts teòrics, per a involucrar l’alumne en el procés; s’empra l’aprenentatge basat en projectes en els laboratoris, per a incrementar-ne la motivació intrínseca a través de l’adquisició de coneixements pràctics fàcilment aplicables en la seua vida diària: i s’apliquen tècniques d’aprenentatge cooperatiu, per a desenvolupar l’habilitat de treball en grup. Els resultats obtinguts mitjançant l’aplicació d’aquesta estratègia mostren un impacte positiu sobre els resultats acadèmics de l’alumnat. en
dc.language.iso ca en
dc.source Grimaldo Moreno, Francisco y Arevalillo Herráez, Miguel (2011). Metodologia docent per a l'ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics. @tic. revista d’innovació educativa. (nº 6) en
dc.subject Mètodes d’ensenyament ; Competències ; Grau ; innovació en
dc.title Metodologia docent per a l’ensenyament dels fonaments de la informàtica en els graus no tècnics en
dc.type info:eu-repo/semantics/article en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA::Teoría y métodos educativos en
dc.description.abstractenglish Delivering Computer Science modules in non technical degrees usually requires adapting contents to very diverse student backgrounds. In this article we present a combination of teaching strategies and evaluation methods which contribute to levelling the initial students’ knowledge and developing competences and transferrable skills. In particular, active learning methodologies are applied in the delivery of theoretical contents, to get the student involved in the learning process; project based learning is used in practical laboratories, to increase their intrinsic motivation by acquiring valuable hands-on experience which can easily be applied in their daily activities; problem based learning is used to promote autonomous learning; and cooperative learning techniques are used to develop team work abilities. Results show that the application of this technique has had a positive impact on the students’ academic results. en
dc.description.private Versión corregida en valenciano del artículo publicado en

View       (649.8Kb)

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

Statistics